چگونه از دوستی با کسی د‏ست برداریم: (19 نکته)

پایان دادن به یک دوستی می‌تواند یک تجربه سخت و از نظر عاطفی دشوار باشد، اما گاهی اوقات برای رشد و رفاه شخصی ضروری است. در اینجا 19 نکته در مورد اینکه چگونه از دوستی با شخصی خودداری کنید، آورده شده است.

  • دلایل خود را برای پایان دادن به دوستی ارزیابی کنید.

قبل از هر اقدامی برای پایان دادن به دوستی، مهم است که دلایل خود را برای انجام این کار ارزیابی کنید. از خود بپرسید که آیا این دوستی دیگر به شما خدمتی نمی‌کند یا بیشتر ضرر دارد تا سود. یا اگر از هم جدا شده اید، در نظر بگیرید که آیا فرد سمی است یا بی احترامی می کند.

  • مرزهای خود را به اشتراک بگذارید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، حد و مرزهای خود را با آن شخص در میان بگذارید. اجازه دهید بدانند که شما در رابطه چه چارچوب هایی دارید؛ صریح و مستقیم و در عین حال محترمانه رفتار کنید.

از سرزنش یا انتقاد بپرهیزید

هنگام پایان دادن به یک دوستی، مهم است که از سرزنش یا انتقاد از طرف مقابل خودداری کنید. در عوض، روی احساسات و دلایل خود برای پایان دادن به دوستی تمرکز کنید. از جملات “من” برای بیان افکار و احساسات خود استفاده کنید.

صادق باشید، اما نه وحشیانه

در مورد دلایل خود برای پایان دادن به دوستی با شخص صادق باشید، اما همچنین دلسوز و همدل باشید. به یاد داشته باشید که طرف مقابل نیز احساساتی دارد.

به تدریج به ارتباط پایان دهید

به مرور زمان ارتباط با فرد را قطع کنید. این می‌تواند به هر دوی شما کمک کند تا خود را با تغییر سازگار کنید و شوک ناشی هنگام از دست دادن ناگهانی یک دوست را کاهش دهید.

در زمان قطع رابطه، پشتیبانی ارائه دهید

در زمان قطع رابطه، حمایت و درک ارائه دهید، اما همچنین مرزهای مشخصی تعیین کنید. اجازه دهید فرد بداند که دیگر تمایلی به دوستی با او ندارید.

به احساسات طرف مقابل احترام بگذارید

به احساسات طرف مقابل احترام بگذارید و به او فضایی بدهید تا احساساتش را پردازش کند. از ایجاد احساس طرد شدن در آنها اجتناب کنید.

روی مراقبت از خود تمرکز کنید

پایان دادن به یک دوستی می‌تواند از نظر احساسی اذیت کننده باشد، بنابراین مهم است که بر مراقبت از خود تمرکز کنید. برای خود وقت بگذارید، در فعالیت هایی شرکت کنید که باعث شادی شما می شود و از سایر دوستان یا اعضای خانواده کمک بگیرید.

انتظارات روشنی تنظیم کنید

انتظارات واضحی از نحوه رفتار با شما و آنچه هستید و آنچه نمی خواهید در تعاملات آینده تحمل کنید، مشخص کنید.

نیازهای خود را اولویت بندی کنید

هنگام پایان دادن به یک دوستی، نیازها و رفاه خود را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما این حق را دارید که انتخاب کنید زمان خود را با چه کسی بگذرانید و چه مقدار انرژی در آن روابط سرمایه گذاری کنید.

به دنبال درخواست حمایت از دیگران باشید

از سایر دوستان، اعضای خانواده یا یک درمانگر کمک بگیرید تا به شما کمک کند که احساسات خود را پردازش کنید و از مرحله گذار حرکت کنید.

مسئولیت اعمال خود را بپذیرید

هنگام پایان دادن به یک دوستی، مسئولیت اعمال و تصمیمات خود را بپذیرید. از سرزنش کردن طرف مقابل به خاطر این موقعیت خودداری کنید.

شفقت را تمرین کنید

هنگام پایان دادن به یک دوستی، شفقت و مهربانی را تمرین کنید. به یاد داشته باشید که ناراحتی، عصبانیت یا سردرگمی اشکالی ندارد و این احساسات طبیعی هستند.

صبور باشید

در حین انجام فرآیند پایان دادن به یک دوستی صبور باشید. به یاد داشته باشید که بهبودی و سازگاری با مرزهای جدید به زمان نیاز دارد.

روی رشد شخصی تمرکز کنید

از تجربه پایان دادن به یک دوستی به عنوان فرصتی برای رشد شخصی استفاده کنید. در مورد آنچه آموخته اید فکر کنید و بیندیشید که چگونه می‌توانید آن درس ها را در روابط آینده به کار ببرید.

بخشش را تمرین کنید

بخشش را تمرین کنید و هرگونه کینه یا عصبانیتی که ممکن است نسبت به طرف مقابل داشته باشید را کنار بگذارید. نگه داشتن احساسات منفی می‌تواند ادامه کار را سخت تر کند.

یک روال جدید ایجاد کنید

یک روال جدید ایجاد کنید که شامل شخصی نباشد که دوستی با او را خاتمه می دهید. این می‌تواند به شما کمک کند تا با تغییر سازگار شوید و به جلو بروید.

به دنبال تراپیست باشید

اگر در حال مبارزه برای مقابله با احساسات و پایان دادن به یک دوستی هستید، به دنبال کمک حرفه ای از یک درمانگر یا مشاور باشید.

برای بهبودی به خود زمان بدهید

به خودتان زمان بدهید تا بهبود پیدا کنید و خود را با تغییر وفق دهید. پایان دادن به یک دوستی می‌تواند فرآیند دشواری باشد، اما با گذر زمان و مراقبت از خود، می‌توانید به جلو حرکت کنید و روابط جدیدی پیدا کنید که به شما خدمات بهتری بدهد.

منابع و مراجع دارای اعتبار بالا:

  1. «هنر پایان دادن: راهنمای بستن فصل‌های زندگی‌تان» اثر اریکا کلی
  2. «قطع دوستی: چگونه به یک دوستی سمی یا ناسالم پایان دهیم» نوشته دکتر مارسیا سیروتا
  3. «هدیه های نقص: آنچه را که فکر می کنید باید باشید رها کنید و آنچه هستید را در آغوش بگیرید» نوشته برنه براون
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...